Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky online rozhrania www.zivotbezbolesti.sk
I. Úvodné ustanovenia a Vymedzenie pojmov
1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj “VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi obchodnou spoločnosťou FINEST Slovakia, spol. s. r. o., so sídlom Hollého 751/10, 905 01 Senica, IČO: 36 261 742, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava,
odd.: Sro, vložka č.: 14990/T, DIČ: 2021829843, IČ DPH: SK2021829843 (ďalej tiež ako “Obchodník“) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim tovaru ponúkaného Obchodníkom prostredníctvom online rozhrania Obchodníka. V prípade, že Obchodník a Kupujúci uzatvoria
písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto VOP, budú ustanovenia zmluvy uprednostnené pred ustanoveniami VOP.
2. Kontakt na Obchodníka je: email: finest@finest.sk, telefónne číslo: 0948/909 913 alebo 0948/014 441.
3. Obchodník je súčasne prevádzkovateľom online rozhrania na doméne s názvom www.zivotbezbolesti.sk (ďalej „Online rozhranie“). Online rozhraním sa vo všeobecnosti rozumie akýkoľvek softvér vrátane webového sídla alebo časti webového sídla alebo aplikácie, prevádzkovaný Obchodníkom alebo v jeho mene, a ktorý slúži ako prostriedok umožňujúci prístup spotrebiteľov k jeho tovaru.
4. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom online rozhrania Obchodníka, ak je takáto možnosť na tomto rozhraní dostupná, alebo prostredníctvom elektronickej pošty (email) na elektronickú adresu Obchodníka a ktorej bolo doručené potvrdenie o prijatí objednávky zo strany Obchodníka. Za Kupujúceho podľa týchto VOP sa považuje aj osoba, ktorá s Obchodníkom uzavrela Zmluvu podľa bodu 7. tohto článku, pokiaľ v Zmluve nebolo dohodnuté inak.
5. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
6. Tovary sú hnuteľné veci, ktoré sú určené k predaju a zároveň sú zverejnené v online rozhraní Obchodníka (ďalej tiež ako „tovar“).
7. Zmluvou sa rozumie kúpna zmluva, spotrebiteľská kúpna zmluva. Kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi Obchodníkom ako predávajúcim a kupujúcim, za predpokladu, že nejde o spotrebiteľskú kúpnu zmluvu podľa bodu 9 tohto článku.
8. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou sa rozumie kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim.
9. Príslušným orgánom vykonávajúci dozor nad zákonnosťou v oblasti ochrany spotrebiteľa je:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Trnave pre Trnavský kraj Pekárska 23 917 01 Trnava 1 Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
Podávanie podnetov: https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-
ziadosti.soi
II. Objednávka tovaru– uzatvorenie zmluvy
1. Návrhom na uzatvorenie zmluvy zo strany Kupujúceho, je objednávka tovaru realizovaná prostredníctvom elektronického objednávkového formulára v online rozhraní Obchodníka alebo email so špecifikáciou tovaru, o kúpu ktorého má Kupujúci záujem. K akceptáciiobjednávky tovarov zo strany Obchodníka, a teda k uzatvoreniu zmluvy, dochádza na základe písomného potvrdenia o akceptácii objednávky v elektronickej alebo listinnej podobe zo strany Obchodníka zaslaného Kupujúcemu, po prijatí objednávky.
2. Obchodník nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzatvorenie zmluvy, a teda nie je
povinný akceptovať objednávku Kupujúceho.
3. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov Obchodníka a Kupujúceho.
4. Zmluva môže zaniknúť aj dohodou zmluvných strán alebo odstúpením od nej.
5. Kupujúci má možnosť pred uzatvorením Zmluvy oboznámiť sa so všetkými hlavnými vlastnosťami tovaru, ktoré sú zverejnené na online rozhraní Obchodníka, ako aj v Prílohe č. 1 týchto VOP, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.
6. Kupujúci má možnosť prostredníctvom vyplnenia a zaslania elektronického formulára, ktorý je dostupný na Online rozhraní Obchodníka získať možnosť bezplatného vyskúšania niektorého tovaru, ktorý Obchodník v rámci Online rozhrania ponúka na predaj. Právo na určeniekonkrétneho tovaru, ktorá sa Kupujúcemu takto poskytne, má Obchodník. Obchodník, alebo ním poverená osoba kontaktuje Kupujúceho telefonicky alebo emailom podľa údajov, ktoré
v elektronickom formulári Kupujúci poskytol, a to za účelom realizácie bezplatného vyskúšania tovaru, o ktoré prejavil záujem.
7. Kupujúci je oboznámený s tým, že bezplatné vyskúšanie tovaru podľa predošlého bodu tohto článku sa bude realizovať na základe osobitnej zmluvy, ktorú Obchodník a Kupujúci dojednajú po vyplnení a zaslaní elektronického formulára na Online rozhraní Obchodníka, a preto na jej poskytnutie Kupujúci nemá právny nárok.
III. Kúpna cena a platobné podmienky
1. Kúpna cena tovarov objednaných prostredníctvom online rozhrania (ďalej len „kúpna cena“ alebo „cena“), je uvedená samostatne pre každý tovar a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim. Uvedená cena je konečná s výnimkou dane z pridanej hodnoty, ktorá bude ku kúpnej cene pripočítaná v zmysle príslušných právnych predpisov (Obchodník je platcom DPH) a tiež s výnimkou ceny za prepravu tovaru, ktorá bude účtovaná osobitne podľa
čl. VII. a poplatkov za platbu podľa čl. IV. Pokiaľ kúpna cena tovaru nie je uvedená v online rozhraní Obchodníka, Obchodník ju oznámi Kupujúcemu na základe jeho žiadosti ešte pred tým, ako Kupujúci pristúpi k odoslaniu návrhu na uzatvorenie zmluvy podľa článku II bodu 1
týchto VOP.
2. Základným platidlom je mena euro.
3. Ku kúpnej cene podľa tohto článku budú účtované náklady na prepravu tovaru podľa čl. VII týchto Všeobecných obchodných podmienok a náklady na platbu podľa čl. IV týchto Všeobecných obchodných podmienok.
IV. Spôsoby platby
1. Za tovary Obchodníka môže Kupujúci platiť týmito spôsobmi:
a. Platba v hotovosti
b. Platba poštovou poukážkou – spoplatnená sumou
c. Platba bezhotovostným prevodom na účet Obchodníka
d. Platba na dobierku - spoplatnená sumou
2. Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu aj kombináciou vyššie uvedených spôsobov.
3. Pokiaľ Kupujúci uhradí kúpnu cenu poštovou poukážkou, alebo prevodom na účet obchodníka, je povinný tak učiniť najneskôr v lehote 3 dni od prevzatia tovaru.
4. Spôsob platby si zvolí Kupujúci sám a to ešte pred odoslaním návrhu na uzatvorenie Zmluvy, pričom mu zároveň bude oznámená cena za ním zvolený spôsob platby, v súlade s bodom 1tohto článku, prípadne mu bude oznámená skutočnosť, že ním zvolený spôsob platby nie je osobitne spoplatnený.
V. Dodanie tovarov
1. Tovar je zo strany Obchodníka dodaný v lehote, ktorú si dohodne s Kupujúcim pre každý prípad jednotlivo a vopred, pričom k dohode na lehote pre dodanie tovaru dôjde medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ešte pred odoslaním návrhu na uzatvorenie zmluvy zo strany
Kupujúceho.
2. Obchodník je povinný dodať tovary Kupujúcemu v objednanom množstve a kvalite spolu s návodom na obsluhu, záručným listom a daňovými dokladmi, ktoré sa vzťahujú k objednávke.
3. Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená Kupujúcim. Ak Kupujúci neuvedie osobitnú adresu na dodanie tovaru, je touto adresou adresa bydliska Kupujúceho.
4. Dodanie tovaru Obchodník uskutoční niektorým zo spôsobov podľa článku VII týchto VOP, a to v závislosti od voľby Kupujúceho.
5. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním Kupujúcemu (alebo Kupujúcim písomne splnomocnenej osobe).
6. Obchodník môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný Kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v stanovenej lehote, avšak za predpokladu, že Kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane
v objednávke.
7. Kupujúci je povinný tovar prevziať a poskytnúť súčinnosť potrebnú na realizáciu doručenia tovaru.
VI. Prevzatie tovaru
1. Nebezpečenstvo poškodenia tovaru a zodpovednosť za škodu na tovare prechádza na Kujúceho jeho prevzatím, pričom nezáleží na tom, či Kupujúci prevezme tovar osobne alebo prostredníctvom poverenej/splnomocnenej osoby.
2. Vlastnícke právo prechádza z Obchodníka na Kupujúceho momentom prevzatia tovaru.
3. Kupujúci má právo neprevziať dodaný tovar, pokiaľ je dodaný tovar iného typu alebo v prípadoch:
a. dodania veci, ktorá je v rozpore s uzavretou zmluvou (inej alebo poškodenej veci),
b. dodania veci v poškodenom obale alebo,
c. dodania veci bez príslušných dokladov.
4. Kupujúci je povinný Obchodníkovi uhradiť kúpnu cenu za zakúpený tovar riadne a včas.
VII. Prepravné – spôsoby dopravy tovarov a cena za ich dopravu
1. Prepravné náklady Obchodníka nie sú zahrnuté v cene tovaru. Tieto budú vyčíslené a oznámené Kupujúcemu pred uzatvorením Zmluvy a Kupujúci sa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
2. Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov doručenia tovaru:
a) Doručenie prostredníctvom doručovacej spoločnosti na odberné miesto zvolené Kupujúcim - spoplatnené sumou
b) Doručenie splnomocneným zástupcom Obchodníka
VIII. Odstúpenie kupujúceho od zmluvy bez uvedenia dôvodu
1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
2. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
5. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k dispozícii
v online rozhraní Obchodníka
6. Spotrebiteľ zašle tovar na adresu Obchodníka, alebo ho prinesie osobne na adresu sídla obchodníka v pracovných dňoch od 08.00 hod do 15.00 hod najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy - to neplatí, ak obchodník navrhne a dohodne sa s Kupujúcim, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi
najneskôr v posledný deň lehoty.
7. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi.
8. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
9. Odporúčame spotrebiteľovi aby v odstúpení od zmluvy uviedol číslo objednávky, dátum nákupu, druh od akého tovaru odstupuje, meno a priezvisko, adresu a prípade aj číslo účtu, na ktorý mu budú vrátené všetky platby, ktoré poskytol Obchodníkovi z odstupujúcej zmluvy, ak sa rozhodne, že si žiada zaslať platbu za tovar na ním uvedené číslo účtu. V opačnom prípade Obchodník vráti spotrebiteľovi platbu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil
spotrebiteľ pri svojej platbe.
10. Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia.
Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Ak hodnota tovaru bola znížená v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru (napr. tovar bude poškodený), spotrebiteľ zodpovedá Obchodníkovi za takto vzniknutú škodu. Za zaobchádzanie s tovarom nad rámec zistenia vlastností a funkčnosti tovaru bude považované najmä použitie tovaru vo väčšej miere, než aká je potrebná na zistenie povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru. Za zníženie hodnoty tovaru budú rovnako považované predovšetkým opodstatnené výdavky na uvedenie výrobku do predošlého stavu.
11. Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi v zmysle tohto článku, znáša náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi. To neplatí, ak Obchodník súhlasil, že ich bude znášať sám.
12. Obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov, do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Obchodníkovi. Uvedené sa
netýka nákladov na vrátenie tovaru, ktoré znáša spotrebiteľ sám za podmienok uvedených v bode 12 tohto článku.
13. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
14. Zásielky poslané v prípade odstúpenia od zmluvy ako dobierka nebudú zo strany Obchodníka prevzaté. Kupujúcim je odporúčané zasielať zásielky doporučene.
15. Obchodník informuje spotrebiteľa, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zmluvy, predmetom ktorej je:
a) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na
mieru,
b) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
c) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
d) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
e) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
f) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
g) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
h) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
i) dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z., ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
IX. Alternatívne riešenie sporov
1. V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania Kupujúcim, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/; kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich zo zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich so zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené
na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
X. Dodanie tovaru bez vád
1. Obchodník je povinný dodať tovar v súlade s uzavretou zmluvou t.j. v požadovanej akosti, množstve a bez vád (faktických, právnych).
2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí Kupujúcim. Obchodníkzodpovedá tiež za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe (záruka).
3. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.
4. Kupujúci je oprávnený predávaný tovar, pred prevzatím prezrieť.
5. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru spôsobené:
a) charakterom tovaru,
b) neodborným alebo neoprávneným zásahom do tovaru,
c) cudzími látkami a tekutinami vniknutými do tovaru,
d) neodvratnou udalosťou (živelné pohromy, atď.),
e) bežným opotrebovaním tovaru.
XI. Vytknutie vád tovaru
1. Vadu tovaru možno vytknúť písomne alebo osobne na adrese sídla Obchodníka v pracovných dňoch od 08.00 hod. do 15.00 hod., u inej osoby, o ktorej Obchodník oboznámil Kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla Obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej Obchodník oboznámil Kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
2. Ak Kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú Obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
3. Obchodník poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb., odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť.
4. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 zákona č.
40/1964 Zb., nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb.
5. Ak pred odoslaním objednávky Kupujúceho, Obchodník oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie Obchodníka.
6. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
7. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho odseku tohto článku, druhej vety.
8. Obchodník opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb.) po tom, čo Kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval.
9. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar Obchodníkovi alebo osobe podľa § 622 ods. 5 zákona č. 40/1964 Zb. Náklady prevzatia tovaru znáša Obchodník.
10. Obchodník dodá opravený tovar alebo náhradný tovar Kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa strany nedohodnú inak. Ak Kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, Obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú
lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí Kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak Kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na
úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
11. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného tovaru alebo náhradného tovaru, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného tovaru, ktorý bola nainštalovaná v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila.
Obchodník a Kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie tovaru a inštaláciu opraveného alebo náhradného tovaru zabezpečí Kupujúci na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka
12. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.
13. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 zákona č. 40/1964 Zb.,
ak:
a) Obchodník tovar neopravil ani nevymenil,
b) Obchodník tovar neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 zákona č. 40/1964 Zb.,
c) Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb.,
d) tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
14. Pri posudzovaní práva Kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 13 písm. d) a e) tohto článku, sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od Kupujúceho objektívne žiadať, aby
dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
15. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
16. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 13 tohto článku, ak sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
17. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých tovarov, Kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
18. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie tovaru, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jeho povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník tovar v primeranej lehote neodstráni, môže Kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie tovaru Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
19. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal tovar Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
20. Obchodník vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
21. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tvaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
XII. Záverečné ustanovenia
1. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) so spotrebiteľmi, t. j. fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy podľa týchto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahuje okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
3. Spotrebiteľ prehlasuje, že bol pred uzavretím zmluvy s Obchodníkom riadne a podrobne oboznámený s tovarom a jeho účinkami ako aj podmienkami a pravidlami jeho použitia.
4. Spotrebiteľ potvrdzuje, že bol osobitne upozornený na kontraindikácie magnetoterapie.
5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť ich zverejnením 1.7.2024
Príloha č. 1
Všeobecných obchodných podmienok online rozhrania www.zivotbezbolesti.sk
Hlavné vlastnosti tovaru:
Tovar, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy je prístroj na aplikáciu nízkofrekvenčnej pulzujúcej magnetoterapie NPMP (ďalej len aplikácia), ktorá má nasledujúce vlastnosti:
Polarita aplikátorov magnetoterapie Biomag®. Pulzy jednej polarity generované na prístrojoch magnetoterapie Biomag® umožňujú mať na aplikátoroch v určitom mieste vždy rovnakú polaritu.
Nižšie frekvencie magnetického poľa = 1 až 10 Hz. Pri nižších frekvenciách magnetického poľa prevládajú analgetické a myorelaxačné efekty.
Stredné frekvencie magnetického poľa = 10 až 15 Hz. Program prístrojov magnetoterapie Biomag® využívajúci strednú frekvenciu magnetického poľa majú predovšetkým protizápalové efekty vhodné pri chronických a degeneratívnych ochoreniach. Ďalej tieto frekvencie pôsobia vasodilatačne, teda
zlepšujú prekrvenie a prúdenie miazgy a pôsobia tiež proti opuchom.
Vyššie frekvencie magnetického poľa = do 25 Hz. Pri vyšších frekvenciách magnetického poľa prevládajú stimulačné efekty k podpore hojenia kostí, poúrazových stavov, popálenín a hojenia pri akútnych ochoreniach. Ďalšie účinky sú detoxikačné.
Frekvencie magnetického poľa nad 25 Hz (26 až 81 Hz). Tieto frekvencie magnetického poľa používame v prípadoch, kedy potrebujeme ďalej zvýšiť intenzitu účinku NPMP pri niektorých typoch postihnutia, napríklad popáleniny, ťažko sa hojace fraktúry a pakĺby.
Frekvencie magnetického poľa nad 25 Hz sú určené k výraznejšej podpore hojenia, regenerácii a detoxikácii. Využitie vyšších frekvencií je žiaduce konzultovať s lekárom poskytujúcim odbornú poradenskú službu pre pulzujúcu magnetoterapiu.
Polarita aplikátorov magnetoterapie Biomag®. Pulzy jednej polarity generované na prístrojoch magnetoterapie Biomag® umožňujú mať na aplikátoroch v určitom mieste vždy rovnakú polaritu. Nižšie frekvencie magnetického poľa = 1 až 10 Hz. Pri nižších frekvenciách magnetického poľa
prevládajú analgetické a myorelaxačné efekty.
Stredné frekvencie magnetického poľa = 10 až 15 Hz. Program prístrojov magnetoterapie Biomag® využívajúci strednú frekvenciu magnetického poľa majú predovšetkým protizápalové efekty vhodné pri chronických a degeneratívnych ochoreniach. Ďalej tieto frekvencie pôsobia vasodilatačne, teda
zlepšujú prekrvenie a prúdenie miazgy a pôsobia tiež proti opuchom.
Vyššie frekvencie magnetického poľa = do 25 Hz. Pri vyšších frekvenciách magnetického poľa prevládajú stimulačné efekty k podpore hojenia kostí, poúrazových stavov, popálenín a hojenia pri akútnych ochoreniach. Ďalšie účinky sú detoxikačné.
Frekvencie magnetického poľa nad 25 Hz (26 až 81 Hz). Tieto frekvencie magnetického poľa používame v prípadoch, kedy potrebujeme ďalej zvýšiť intenzitu účinku NPMP pri niektorých typoch postihnutia, napríklad popáleniny, ťažko sa hojace fraktúry a pakĺby.
Frekvencie magnetického poľa nad 25 Hz sú určené k výraznejšej podpore hojenia, regenerácii a detoxikácii. Využitie vyšších frekvencií je žiaduce konzultovať s lekárom poskytujúcim odbornú poradenskú službu pre pulzujúcu magnetoterapiu. Služba spočívajúca v aplikácii nízkofrekvenčnej pulznej magnetoterapie - NPMP je poskytovaná prostredníctvom zostavy Biomag.
SÚHLAS SO SPRACOVANÍM OSOBNÝCH A CITLIVÝCH ÚDAJOV
ÚVODNÉ INFORMÁCIE
Spoločnosť FINEST Slovakia, spol. s r.o.
so sídlom Hollého 751/10, 905 01 Senica,
IČO: 36261742, IČ DPH: SK2021829843
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Trnave, oddiel: Sro, vložka číslo: 14990/T, zastúpená pánom Ing. Jánom Pálkom, konateľom spoločnosti
email pre komunikáciu: finest@finest.sk
(ďalej len „Spoločnosť“)
1.Spoločnosť týmto informuje o základných zásadách a princípoch v súlade s ustanovením čl. 13 a následného Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 zo dňa 27. 4. 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe tých údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (ďalej len „obecné nariadenie o ochrane osobných údajov“), na základe ktorých Spoločnosť ako správca osobných údajov v súvislosti so vznikom zmluvného vzťahu nakladá s osobnými údajmi Subjektu údajov, vrátane citlivých údajov, ako sú vymedzené v odkazovanej právnej úprave týkajúcich sa Subjektu údajov:
Meno a priezvisko:
2. Spoločnosť týmto výslovne upozorňuje hore označený subjekt údajov na špeciálnu úpravu spracovania zvláštnej kategórie osobných údajov, do ktorej patria údaje o rasovom či etnickom pôvode subjektu údajov, politických názoroch, náboženskom vyznaní či filozofickom presvedčení alebo členstva v odboroch, zdravotnom stave, sexuálnom živote alebo sexuálnej orientácie a genetické a biometrické údaje (napr. otlačok prstov, snímok tváre, a pod.) subjektu údajov (ďalej len „citlivé údaje“).
ÚČEL SPRACOVANIA Osobných a citlivých údajov
1. Spoločnosť ako správca osobných údajov vrátane citlivých (ďalej len „správca“) v súvislosti so vznikom zmluvného vzťahu, spracováva a uchováva za podmienok a v medziach stanovených platnou právnou úpravou, najmä v súlade s ustanovením čl. 9 odst. 2 písm. a) obecného nariadenia o ochrane osobných údajov, osobné údaje subjektu údajov vrátane citlivých údajov na tieto účely:
· realizácia zmluvného vzťahu so subjektom údajov
· vedenie vnútornej evidencie zákazníkov
· zasielanie informácií a obchodných oznámení (len so súhlasom subjektu údajov).
2. Spoločnosť získava osobné údaje od:
· subjektu údajov
· verejných evidencií
· tretích osôb
3. Oznámenie osobných a citlivých údajov subjektom údajov je úplne dobrovoľné v prípade, že je zmluva uzavretá priamo so subjektom údajov, alebo sú získavané so súhlasom subjektu údajov, , pokiaľ je zmluva uzavretá s treťou osobou. Oznámenie osobných a citlivých údajov, prípadne súhlas subjektu údajov s ich spracovaním, je základným predpokladom pre jednanie o možnosti uzavretia zmluvy, pre uzavretie alebo zmenu zmluvy, resp. pre poskytnutie dojednávaného predmetu plnenia, pričom poskytnutie osobných údajov slúži primárne k jednoznačnej a nezameniteľnej identifikácii subjektu údajov.
ROZSAH SPRACOVÁVANÝCH osobných a citlivých údajov
Osobné údaje subjektu údajov vrátane citlivých údajov sú spracovávané v rozsahu:
- identifikační údaje: titul, meno, priezvisko, dátum narodenia, číslo dokladu totožnosti, adresné údaje – adresu trvalého príp. prechodného bydliska, doručovacia alebo iná kontaktná adresa, telefónne číslo, emailová adresa
- citlivé údaje: základné údaje o aktuálnom zdravotnom stave a predpísanej liečbe.
DOBA SPRACOVANIA osobných a citlivých údajov
Osobné a citlivé údaje budú spracovávané po dobu nevyhnutne nutnú k zaisteniu vzájomných práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu a ďalej v určenom rozsahu po dobu vyplývajúcu zo súhlasu udeleného subjektom údajov.
KONTAKTNÉ ÚDAJE SPRÁVCU
Správca informuje subjekt údajov o nasledujúcich kontaktných údajoch pre umožnenie kontaktu subjektu údajov so správcom:
- správcu je možné kontaktovať písomne na hore uvedenej adrese sídla správcu
- správcu je možné kontaktovať písomne prostredníctvom emailové adresy: finest@finest.sk
INFORMÁCIE O PRÍPADNÝCH PRÍJEMCOCH A ÚMYSLU ODOVZDAŤ INFORMÁCIE
1. Osobné a citlivé údaje poskytnuté subjektom údajov správca poskytuje nasledujúcim subjektom:
· MUDr. Kopecký Viliam, MUDr. Bednarčík Peter, CSc., firma Karel Hrnčíř - Biomag IČO: 18848125 (ďalej len „príjemcovia“):
- za účelom posúdenia kontraindikácií na nízkofrekvenčnú pulznú magnetoterapiu.
2. Správca nemá v úmysle odovzdať osobné údaje subjektu údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii.
ĎALŠIE INFORMÁCIE O SPRACOVANÍ osobných údajov vrátane citlivých údajov – informácie o právach subjektu údajov
1. Subjekt údajov má právo požiadať správcu o poskytnutie informácie o spracovaní jeho osobných a citlivých údajov.
2. Subjekt údajov má právo, aby správca bez zbytočného odkladu opravil nepresné osobné a citlivé údaje, ktoré sa ho týkajú. S prihliadnutím za účelom spracovania má subjekt údajov právo na doplnenie neúplných osobných a citlivých údajov, a to i poskytnutím dodatočného prehlásenia.
3. Subjekt údajov má právo, aby správca bez zbytočného odkladu vymazal osobné a citlivé údaje, ktoré sa daného subjektu údajov týkajú a správca má povinnosť osobné a citlivé údaje bez zbytočného odkladu vymazať, pokiaľ je daný niektorý z dôvodov stanovených obecným nariadením o ochrane osobných údajov.
4. Subjekt údajov má právo, aby správca obmedzil spracovanie osobných a citlivých údajov, v prípadoch stanovených obecným nariadením o ochrane osobných údajov.
5. Subjekt údajov má právo získať osobné a citlivé údaje, ktoré sa ho týkajú, ktoré poskytol správcovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, a právo odovzdať tieto údaje inému správcovi, bez toho aby tomu správca bránil, a to v prípadoch stanovených obecným nariadením o ochrane osobných údajov.
6. Pokiaľ je spracovanie osobných a citlivých údajov založené na súhlase so spracovaním osobných údajov poskytnuté subjektom údajov, má tento subjekt údajov právo tento súhlas kedykoľvek odvolať.
7. Pokiaľ sa subjekt údajov domnieva, že prišlo k porušeniu právnych predpisov v súvislosti s ochranou jeho osobných a citlivých údajov, má právo podať sťažnosť u niektorého dozorného úradu. Dozorným úradom v Slovenskej republike je Úrad pre ochranu osobných údajov.
Subjekt údajov prehlasuje, že po zoznámení sa s uvedenými informáciami, týkajúcimi sa zhromažďovania a spracovávania jeho citlivých údajov, súhlasí s tým, aby správca spoločnosti FINEST Slovakia, spol. s r. o., jeho citlivé údaje v súlade s platnou a účinnou právnou úpravou Slovenskej republiky a Európskej únie zhromažďoval a spracovával.
V ……………………….dňa…………………….
…………………………………….
podpis subjektu údajov
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ
NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
FINEST Slovakia, spol. s. r. o.
Hollého 751/10, 905 01 Senica
IČO: 36 261 742
Týmto oznamujem, že odstupujem od kúpnej zmluvy v súvislosti s nasledovným tovarom:
...................................................................................................................................................................
Dátum objednania:
...........................................................................................................................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa:
.......................................................................................................................
Adresa spotrebiteľa:
.........................................................................................................................................
V ................................., dňa ...........................
..................................................
Podpis spotrebiteľa